Friday, November 11, 2016

Gyors beszédfejlődés

Ma pl. azt mondta, hogy bulgur. Mintegy ötvenszer, és persze minden esetben hiányzott legalább két hangzó, de felismerhető volt.

Mondja, hogy tente, a(l)szik, egyik reggel a kukurikút gyakorolta lelkesen, a Falusi hangversenyből már van bú és mú, ápápáp, a pulykának pörgeti az r-t és rázza a fejét, a malacnak torokból ad ki hangot.
Hájó és ia a köszönés, öltözésnél mondja, hogy keze.
Eszi(k).
Tyapi (=sapi)
Ideg -- a víz a kádban. Ezt magától mondta, nem ismételte.

És a verbális kommunikáció is alakul. Az "e" mellett most már úgy is tud igent mondani, hogy "jó." Persze, sokszor kérdeztem vissza úgy, hogy "Most eszünk valamit, jó?" De nem csak erre mondja vissza, hanem az igen helyett is. Nagyon vicces. :)

Múlt héten voltunk valahol, a hátamra volt kötve. Hazafelé leesett a sapkája és szólt! Kb. azonnal mondogatta, hogy tyapi, tyapi, én meg hátranéztem és láttam, hogy nincs a fején. Kb. három méterre volt a földön. Pöttyet le voltam döbbenve.

Minden nap van 2-3 új dolog, amit mond, sokszor csak ismétel, de néha magától is benyög régebben hallott szavakat. Tök jó figyelni. :)

1 comment:

Papusz said...

Jaaaj, ezt annyira imádtam én is, amikor a Kis Herceg tartott itt :) (nekem mondta először, hogy "szejetek", annak már a gondolatától könnyezni kezdek)