Monday, May 22, 2017

Szobatiszta

Már az egész áprilist azzal töltöttük, hogy ha valaki vécére ment, akkor ki kellett tárgyalni, kin milyen alsónemű van. Valamiért a bugyik nagyon motiválták, hogy akkor neki is olyanja lesz, ha már nem kell pelenka.
Már egy ideje fürdéskor szólt, ha pisilnie vagy kakálnia kellett, ilyenkor sikerült kivárni, míg eljut a 3 méterre lévő vécéig.

Gondoltam, hogy megvárom a nyarat, de május másodikán megláttam három cuki kis bababugyit, ami az ő mérete volt, megvettem, kimostam, gondoltam, majd megkapja, ha megszáradt. De kiszúrta, másnap reggel már fel kellett venni. A ruhászsákokban találtam még vagy 10 másikat, jól jöttek. :D Az első nap délelőtt még a vizes bugyikat vasaltam, hogy gyorsan megszáradjanak, mert délelőtt kétszer térdig bepisilt, de a maradék ment a vécébe. Ez után volt még két párcseppes bepisilés, majd az ötödik bugyi után ment aludni, pelenkában. Délután már nem pisilt be.
A kakálással gondoltam, hogy nem lesz ilyen egyszerű, mert az utolsó pár hétben többnyire elbújt, és a kanapé mögött vagy a szoba sarkában kakált. A második nap este is ez volt, elbújt, bekakált. Meglepődött. Üvöltött. Napközben 3-4 bugyit használt el, pár cseppes bepisilések voltak.
A harmadik nap elég jól ment minden, de este 10 és f12 között "pisilni kell" vagy "kakálni kell" követeléssel jártunk a vécére. Pizsi és pelenka le, persze semmi, sírás, vissza. Úgy 10x. Fé12-kor már baromi pipa voltam, ráripakodtam, hogy aludjon és ha kell akkor pisiljen a pelenkába. Lefeküdt, elaludt végre.
A negyedik napon megejtettük az első fűbepisilést.
Az ötödik napon volt az első önálló vécébe kakálás.
A hatodik napon pár csepp minden alkalommal a bugyiba jutott, így nem vártam meg, míg szól, hanem úgy óránként vittem pisilni. Ez működik. Ha kakálnia kell, fut a fürdőszobába.
A hetedik napon se a délelőtti játszóterezés alatt, se a délutáni alváskor nem pisilt a pelenkába.

Azóta többnyire nincsenek balesetek. Kakálni nem kakál minden nap, de ha kell, akkor előtte van 4-10 vaklárma, amikor rohanunk, felül a vécére és közli, hogy "nem kell". Ülni és várni nem hajlandó, ilyenkor felöltözik és kezdjük elölről.
A beépített, lehajtható ülőkéből kipisil, a két réteg között, így inkább a műanyagot használja.
Én vagy az apja pelus nélkül visszük játszóterezni, a papája inkább pelusban. :)
Alváshoz kap pelust, de van, hogy a délutáni száraz marad. Kb. óránként elküldöm pisilni, ha nagyon játszik, de sokszor megy magától is.

Tegnap óta a pisilést megoldja kb. egyedül, ha fel van építve az építmény: kissámli, nagysámli, ülőke. Tegnapelőtt este vagy 10x elgyakorolta egymás után, mit kell csinálni: letolja a ruháját, felmászik, lehajol, céloz, leül. Pisil. Egy kocka vécépapírral is kiszolgálja magát. Felöltözik, lemászik. Roppant vicces nézni, ahogy tudományos alapossággal végzi mindezt, baromira koncentrálva.

Nagyon büszke vagyok rá. :)

No comments: