Thursday, August 31, 2017

Naptár.

Eddig is sűrűn éltem azzal, hogy igyekeztem elmagyarázni pár napra előre, hogy mire számíthat, hogy pl. hétvégén megyünk a nagyszülőkhöz, így a meglepetések okozta hisztizést majdnem nullára lehetett redukálni.
Július 1. óta dolgozom, de erről majd később. :) Augusztus elején elkezdtük magyarázni Nudlinak, hogy mi lesz a heti menetrend, mert kicsit mintha agyára ment volna a sok munkanap és a hétvége váltakozása. Meg pár szabadságos nap, gyakran borult a rendszer. Meg ott volt a tüzijáték, amit beígértünk neki, hogy lesz. Ekkor jutott eszembe, hogy van itthon egy kisvakondos naptár, amit már félig megtépett, kb. március óta hányódott a lakásban, a képeket nézegette, de sosem akasztottuk fel, szóval nem olyan meglepő, hogy nem bírta a kiképzést.

Mellékvágány: a beígérésről. Még tavasszal egyszer belefutottunk egy olyanba, hogy a nagyszülők beígérték neki, hogy megyünk hajózni. Csakhogy még messze nem volt elég jó idő hozzá, meg kétévesen az egy hétre előre látás is sok volt, szerintem akkortájt úgy hétfőtől péntekig ért az időtudata, azt nagyjából értette, hogy pénteken utaznunk. Szóval sokat emlegette a hajózást, de mikor két-három hétig nem valósult meg, ejtette a témát. Azóta törekedtünk rá, hogy ilyen ne legyen. Most (2,5 évesen) meg már 2-3 hét simán belefér, sőt. Lehet, hogy hosszabb is lehetne.

Szóval berajzoltuk a tüzijátékot a helyére. Aztán beírkáltam a papabetűket azokra a napokra, amikor apukám jön. A rajztudásom hagy maga után némi hiányérzetet, de mivel megbeszéljük Nudlival, mi mit jelent, elég jól követi. Az elején kiikszeltem a napokat, ma már csak kis ikszeket rakok.

Magyarázat:
1.: strand papával és a húgával
4-6.: Balaton lett volna, vonattal és fürdéssel, de Nudli beteg volt.
9.: játszótér Botival
11-13.: Balaton, nagyszülők, a szombati rajzon a papucsa látható, azt kérte, azt rajzoljam oda, mint az ottani jelenlét jelét. :D
17-20.: lekvárfőzés @negyvenketto-nél, majd HÉV-vel Ráckevére. A G és S azt jelöli, akiknél voltunk látogatóban.  Tüzijáték.
21-23.: 3 mostohaunokatesó látogatóban az itteni nagyszülőknél, velük program (hálistennek azt nem kellett lerajzolni, mert volt Margitsziget, Gyermekvasút és Természettudományi múzeum)
(23.: Nudli 2,5 éves.)
24.: A legkisebb mostohaunokatesó szülinapja, látogatás náluk (a rajzon a torta meg a gyertyák).
25-27.: L. autójával irány Badacsony, apai nagypapa szülinapja, másnap pancsolás a Balcsiban, utána haza. (Jó zsúfolt másfél hét volt.)
28-31.: rendes munkahét, papával.

Nem mondom, hogy minden nap megnézzük a naptárat, de mondjuk kétnaponta előkerül és tök jól működik.