Wednesday, March 18, 2015

A kiütések hétvégéje

Pénteken délután viszketett az egyik csuklóm. Ezt még betudtam a száraz bőrömnek. Viszont éjjel már félálmomban vakaróztam, ami nagyon rossz ötlet volt. Mikor felébredtem, a nyakamon, a hátamon lángoló vörös, tenyérnyi foltok és csalánkiütések jöttek ki. Teljesen random helyeken, égtek, viszkettek, borzasztó volt. Ittam rá kálciumot, némi fentlét után sikerült visszaaludni. Másnap napközben is aludtam, a kanapén, ugyanerre ébredtem. Hívtam a védőnőt, mi legyen, azt mondta, hogy ha a kálciumtól nem múlik el, este menjek az ügyeletre. Este kb. jól voltam, de éjszaka megint egy-két óra alvás után kb. bőgve ébredtem, megint foltokkal és kínlódva. A neten keresgéltünk kezelési módokat, az aloe vera mellett a szódabikarbónás kenést ajánlották (sok szódabikarbóna, kevés vízzel feloldva), hát az tényleg jó volt. A kanapén, két lepedő közt aludtam el, mikor felkeltem, egész jó volt, viszont hullott rólam a vakolat. Vasárnapról hétfőre megint eléggé kijöttek rajtam a foltok, de már kicsit kevésbé, meg hamarabb elmúltak. Azóta néha viszketek itt-ott, meg volt pár halvány folt is, de szerencsére ez már nem vészes.

Az okokról: más tapasztalatai és a védőnő szerint ez a hormonok, a legyengült immunrendszer és valami egyébként nagyon gyenge allergia valami keveréke. Ha hetekig nem múlna, érdemes kivizsgáltatni, most meg immunrendszert erősíteni.

Mit csináltam: napi 4-5 Ca pezsgőtabletta, C-vitamin, kismamavitamin újra (36. hét óta nem szedtem), D-vitamin. Elhagytam a folyékony szappant, valaki mondta, hogy őt az ütötte ki. Rengeteget iszom. És sűrűn fohászkodom, hogy ennyi legyen csak.

No comments: