Friday, March 6, 2015

Postpartum testem

Megszületett. Azt is megírom majd.

FIGYELEM! Innen valszeg túl sok infó, felnőtt tartalom, nsfw, stb. Aki nem bírja, ne olvassa!

8 napja szültem (mikor elkezdtem ezt írni). Már itthon vagyok. Naponta kétszer állok a kádban, és nézem a tükörben a testem, mert pont ott van egy, ami kényelmesen megmutat, és eddig is rendszeresen néztem. ahogy fogyok-növök. (Nem vagyunk nagy felületű tükrökkel ellátva, ez van.) Eddig minden nap megállapítottam, hogy Baszki, mekkora hasam van! Most azt nézem, hogy hol a hasam. :D Plusz a diéta miatt le is vagyok fogyva, határozottan vékonyabb vagyok, mint voltam. A hasam persze nem feszes, de az elmúlt napokban sokat rendeződött. A melleim nőttek (helló, B-kosár!), bár én nyilván nem az a típus vagyok, akinek a csecsemős nővért azt mondta, hogy reggelre szilikonmellei lesznek, meglátja!
Megint tudok összegömbölyödve aludni, erre tegnap döbbentem rá. Lábfelhúzás rulez!
A gátseb az elején nagyon fájt, aztán főleg húzódtak a varratok, ülni kb. semennyire nem tudtam, még a kis kerek, lyukas közepű párnámmal sem, pedig az azért segít. Fotelban félig fekve tudok létezni, ez szoptatáshoz is jó. (A szoptatásról is írok majd külön.) Felszívódó varrataim vannak, mára egy része végre elengedte magát, így sokkal könnyebben mozgok. Mindenesetre még egy darabig a fotelban eszem, a normális székek az ellenségeim.
Őszintén szólva nem láttam, nem akartam megnézni, hogy néz ki egy friss gátseb. Varratok, ödéma, lilaság, kösz nem. Már itthon voltam, mikor vettem egy nagy levegőt, és megtekintettem a helyzetet. Azt hiszem jól volt ez így. Mármint persze mosakodtam, meg kentem gátsebgyógyító olajjal a varratokat, de vakon. (Panarom márkájú, nem annyira hiszek az ilyenekben, de ezt kaptam egy másik nemrég szült anyukától és nagyon bejött és totál nem érdekel, hogy ez most placebohatás-e vagy sem, a lényeg, hogy jobb.)
A 10. napon vissza kellett mennem a dokimhoz, gyógyszerért. Megvizsgált. A varrataim a helyén voltak még többnyire, szóval enyhén rettegve mentem, mert a vizsgálat valahogy várható volt. Nem volt vészes, mondjuk jó sem. Viszont nem bánom, mert a kórházban nem nézték meg, mielőtt hazajöttem. Jó az volt, amit mondott: a méhem kb. akkora, mint volt szülés előtt, a méhszájam kb. zárva, a vérzés kb. elmúlt, az ödéma is, a varratok egy része meg már kiesett, bár én ezt nem feltétlen érzem. :D
A hőháztartásom a szülés óta picit össze van zavarodva, ha alszom, ömlik rólam a víz, egyébként meg ugyanazon a hőmérsékleten képes vagyok fázni, ellenni és megsülni is.
És még mindig a testem körül forog a világ: szoptatás, diéta, regeneráció, alvás.

No comments: